Belangrijk: Goede woningbrochures

 Terug

woningbrochure

Het belang van goede woningbrochures

Je kent het wel, je bent lekker woningen in Vechtdal aan het bekijken op Funda en je ziet dat de verkopend makelaar een brochure heeft toegevoegd. 

De teleurstelling is helaas groot als blijkt dat de ontvangen brochure niets anders is dan een promopraatje over de makelaar en daarna de teksten van Funda met in het klein de fotos eronder. Feitelijk wordt de woning in deze geautomatiseerde brochure minder mooi weergegeven dan op het scherm en is de brochure teleurstellend.

Koop je eens een nieuwe auto van 20 of 30 duizend euro krijg je vaak de mooiste brochures en presentaties terwijl bij een huis van vele honderdduizenden euro’s hier geen aandacht aan geschonken wordt.

Woningbrochures zijn belangrijk voor kopers


We krijgen regelmatig na het tekenen van de koopovereenkomst de vraag van kopers of we nog van die mooie brochures hebben, blijkbaar worden ze goed gewaardeerd en versleten.

Het doel van een goede brochure is dat deze na de bezichtiging op tafel komt te liggen bij de aspirant-kopers thuis en ze nog eens kunnen wegdromen bij hun mogelijk nieuwe woning.

De brochure maakt de gedachten aan de woning tastbaar en bespreekbaar met familie of vrienden die op bezoek zijn en zorgt dat kopers eerder het vertrouwen hebben om te denken: we gaan ervoor!

Brochures niet nodig?

Er zijn zelfs makelaars die het aanbieden van een brochure zelfs niet eens nodig vinden omdat “het huis toch wel wordt verkocht” in de huidige markt in Vechtdal.

Echter, júist in de huidige markt waarbij overbieden redelijk normaal is en je als verkoper een mooie slag kan slaan is bij een woning de presentatie super belangrijk.

Mooier weergegeven dan op Funda

Je wilt echt dat de kopers verliefd worden op de woning en een goed opgemaakte brochure helpt hierbij. Hierin worden de mooiste foto’s van Funda geselecteerd en in de juiste volgorde neergezet en besproken per onderdeel.

Bij iQ Makelaars Vechtdal worden de brochures door de marketingafdeling op het hoofdkantoor, zo snel als mogelijk, ontworpen. Je kent het wel, de foto’s zijn klaar en dan willen we ook zo snel mogelijk live met de woning, niet wachten. De Funda-vermelding en overige campagnes worden gelijktijdig gestart, timing is zeer belangrijk.. De brochures moeten binnen zijn om ook bij de eerste bezichtiging te kunnen overhandigen. Ervaring leert ons immers dat tussen de eerste kijkers vaak een koper zit.

 

Deel dit artikel
   2 min. lezen      04 november 2020